Spring naar content

YoungOnes beroepsoverschrijdende bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering

Hoofddorp – Freelance klusplatform YoungOnes biedt als eerste platform een beroepsoverschrijdende bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering voor zzp’ers aan. Samen met intermediair No Risk heeft YoungOnes de verzekering ontwikkeld, waarbij materiële en letselschade voor € 125,- euro per jaar zijn verzekerd. De verzekering, samengesteld door verzekeraar Reaal, is geldig voor alle klussen die lopen via het YoungOnes-platform. “Het product is uniek in de markt. Beroepsoverschrijdende bedrijfsaansprakelijkheidsverzekeringen bestonden nog niet. Met deze verzekering ben je verzekerd voor alle klussen die geplaatst worden in de voorgedefinieerde branches op het platform van YoungOnes. Het is dus mogelijk dat je de ene dag via ons platform in de keuken werkt en de andere dag als verhuizer aan de slag gaat”, zegt Pim Graafmans, Managing Director van YoungOnes. Zelf op zoek naar freelancers? Lees meer!

De maatschappelijke discussie over onderverzekering van zzp’ers is al enige tijd gaande. “Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekeringen bestonden voorheen alleen uit verzekeringen voor een specifiek beroep”, zegt Graafmans. “Dit zijn vaak verzekeringen met hoge premies, waardoor het niet aantrekkelijk is voor freelancers om een dergelijke verzekering af te sluiten.” Ook met de nieuwe verzekering is de keuze nog steeds aan de zzp’er zelf. “Als platform voelen wij ons geroepen om de freelancers die via ons platform werken, zo goed mogelijk te faciliteren. Vandaar ook dit initiatief.” Met een dergelijke verzekering op zak is het in de toekomst mogelijk dat je als freelancer meer geld kunt vragen voor opdrachten. “De opdrachtgever kan namelijk zien of je als freelancer verzekerd bent en dat geeft aan dat je bepaalde risico’s uitsluit”, aldus Graafmans. Interesse om zelf als freelancer te starten? Lees meer!

👋 Select your region